2012. december 15., szombat

Könyvfieszta - VP szerzők


  Amikor megláttam, hogy lesz könyvfieszta, tudtam, hogy nekem ott a helyem. Azonban sokáig bizonytalan volt, hogy tudok-e menni, vagy sem. Végül úgy alakult, hogy részt tudok venni a szombati napon, mert eredetileg is akkor akartam menni, a Vörös Pöttyös szerzők dedikálásaira, beszélgetésre.

  Tegnap este beállítottam a telefonom ébresztőjét, reggel 7-re. Csörgött is szegénykém, de nekem sikerült úgy lenyomnom, hogy következőnek 8kor keltem fel...
  Ezután következett egy kisebb túlélőtúra a buszmegállóig, ami során balett-táncosokat megszégyenítő spárgákat produkáltam szinte, ugyanis a járda is, és az út is le volt fagyva, nekem meg dombról lefele kellett mennem... :D
  Végül fél 11-re megérkeztem a Deákra, ott egyből észrevettem a fakutyákat, amikről Greylupus mesélt (ott találkoztunk volna, ha nem aludtam volna el :D ), ezért gondoltam, hogy jó helyen vagyok, elindultam egyenesen... aztán a Bazilikához érve úgy gondoltam, hogy talán kicsit túljöttem rajta. Felhívtam Greylupus-t, hogy tudna-e kicsit segíteni, ő meg kijött értem. Itt is köszi :)
  Bementünk az Akváriumba, de elég kihalt volt a hely, viszont Helena Silence és Kemese Fanni már ott ültek a kiadó standjánál, hátuk mögött sok-sok gyönyörű könyvvel. Egyből letáboroztunk Fummie mellé, szembe a kiadóval. Gyorsan dedikáltattam a saját Pippámat, aztán beszélgettünk egy kicsit az ott lévőkkel. Egészen addig, amíg el nem kezdődött a beszélgetés a szerzőkkel. :)
A napszemű Pippa Kenn
  Ekkor egy másik terembe vonultunk, és mivel elég kevesen gyűltünk össze, így nagyon hangulatos, családias légkörű, kanapés buli alakult ki az egészből.
  Szerzők közül, Beninát leszámítva mindenki jelen volt. Spirit Bliss, B.M. Grapes, Helena Silence, Kemese Fanni, Zakály Viktória és Szurovecz Kitti képviseltették magukat.
  Varga Bea  bemutatta mindegyikőjüket, majd jöttek a különböző kérdések, amire hol sorban, hol össze-vissza válaszoltak az írónők. Megtudhattuk, hogy van olyan szerző, aki a főhős fiúkat a saját ízlésének megfelelően írja le, életre keltve az álompasijukat (Helena Silence és Grapes) - bár végül megegyeztünk abban, hogy tökéletes férfi nem létezik, mint ahoyan tökéletes nő sem -, míg akadt olyan is, aki a saját életéből merítette az urat, sőt Kitti megpróbál a főhősnő fejével gondolkodni, és az ő ízlése szerint hozza létre az adott férfi karaktert.

  Szó esett a könyvek címeiről is. Míg Grapes elmondása szerint nem kedveli a rövid címeket, mint pl.: Szikla; de a nagyon hosszúakat sem, ezért igyekszik betartani az arany középutat.
  Vikitől megtudtuk, hogy a szívritmuszavar nem csak ezt a betegséget jelképezi, hanem magát a szerelmet is, mert olyankor az ember úgy érzi, mintha ki-ki maradna egy-egy ütemet a szíve, vagy éppen hogy felgyorsul.
  Kittinél a Gyémántfiú címe onnan jött, hogy amikor hazánkban forgatott Robert Pattison, néha azt mondogatták rá, hogy úgy hordozzák szegényt, mintha valami gyémánt volna. 
  Helena Silence Enigma elnevezéséről nem árulok el semmit, mert a megfejtését megtaláljátok a könyvben. Azáltal teljes mértékben megértitek majd.

  Felmerültek az esetleges folytatások, újabb történetek is:
  Fanni először befejezné Pippa sorozatát, azonban már vannak azutáni tervei is, amiket szeretne majd megvalósítani.
Enigma
  Helena Silence-nek ott van az Enigma folytatása, a Misztérium, illetve további két történet is motoszkál benne. Az egyik a Másvilág, egy poszt-apokaliptikus regény, illetve egy másik, amiben Lucifer és a lánya a főbb szereplők (személy szerint, én ennek nagyon örülnék, mert anno, amikor felkerült belőle egy kis részlet Helena blogjára, nagyon beleszerettem a történetbe). Ide kattintva bele is tudtok olvasni.
  Adri szeretné befejezni a Démoni érintés sorozatát, és az Árnyékvilág 3-at is, utána pedig tervben van az Egy bohóc könnyei, ami egy magyar lány és egy olasz fiú szerelmét mutatja be, a helyszín pedig egy cirkusz! Sőt, nála is van még egy második lehetőség, méghozzá a Lelkek börtöne.
  Viki úgyszintén a Szívritmuszavar 2. részével jönne ki, amiben végre kiderül, hogy mi a neve a két főszereplőnek az első részből. De, mint a többieknek, neki is vannak már újabb tervei.
  Grapes következő könyve a Halhatatlan álom lesz, amit reméljünk, hogy hamarosan már a kezünkben tarthatunk.
  Kitti pedig befejezi mind a két sorozatát, majd az Álmodó holdra szeretne koncentrálni, mert nagyon motoszkál benne. Ami egy mindent megélt 40-es, orosz balett-táncos férfi, és egy pályakezdő, fiatal balett-táncos lány szerelméről szól majd.

Szívritmuszavar
  Szó volt még arról is, hogy mennyire mintázzák a karaktereiket valós személyekről. Vikinél szinte mindenki az, hiszen az ő története a saját életéből született. Viszont a legnagyobb érdekesség a szereplőit illetően az, hogy mindegyikük neve a mintázott személy vezetéknevének az első betűjével kezdődik.

  És, ha már a neveknél tartunk, akkor ezekről is beszéltek nekünk, megtudhattuk, hogyan is választanak nevet a karaktereiknek. Kitti fejében már eleve mindenki névvel jelenik meg. Spirit, egy több ezer nevet tartalmazó könyvből lesi ki őket, figyelembe véve a jelentésüket is ( nála ajánlott utána nézni, hogy melyik név mit jelent, mert nem véletlenek!), Grapes facebook-ról lesi a neveket, míg Fanni internetről.

Felmerült egy olyan kérdés, ami engem is nagyon foglalkoztatott. Mégpedig az, hogy miért lett más minőségű Fanni, Viki és Helena könyve. Sajnos nem direkt csinálták így, hisz szerették volna ugyanolyan jó minőségűre, mint akár a Muskétásokét, de ez így alakult most.
  Ezeken kívül még rengeteg minden elhangzott, de igyekeztem összeszedni a legfontosabb dolgokat, azokat, amik titeket is érdekelhetnek.
  Sajnos a Calderon bemutatójára nem tudtam maradni, de majd legközelebb. Annak viszont örülök, hogy ezen részt tudtam venni, és annyi mindenkivel tudtam beszélgetni, nevetgélni. Nagyon jó társaság volt.
  Az új szerzők közül én eddig még egyedül Viktóriával nem találkoztam egyszer sem, de azt kell mondanom, hogy a válaszai és a kisugárzása alapján egy nagyon aranyos, kedves íróval állunk szemben.
  Kívánom, hogy minél több könyvet olvashassunk még mindegyiküktől!

Démoni érintés 2.
Fényemberek 2.
Jóslatok hálójában


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése