2014. december 1., hétfő

Blogturné extra: Debra Driza - Mila 2.0

 

Nem minden az, aminek látszik. Ezt senki sem tudja jobban Milánál, aki egy nap ráébred, hogy nem csak egy hétköznapi lány. Mila nem ember. Mila android, a kettes számú modell. Egy laboratóriumi körülmények között kigondolt gép. De mi van, ha emberi gondolatai, emberi érzései vannak? Mit jelent embernek egyáltalán embernek lenni?
Miközben Milával menekülünk a múlt elől, ezekkel a kérdésekkel is szembetaláljuk magunkat. Ember vagy robot? Ha ti is körüljárjátok velünk a kérdést, egy példányt is nyerhettek a könyvből.


Debra Driza: Mila 2.0

Kiadó: Könyvmolyképző
ISBN: 9789633991817
Oldalszám:
Fordító: Fazekasné Hajdú Beáta

Fülszöveg:
Mila egy minnesotai kisvárosban él az édesanyjával. Egy nap rájön arra, hogy az élete addig hazugságban telt. Nem lett volna szabad megtudnia az igazságot arról, hogy ki is ő valójában. Nem lett volna szabad ráébrednie a múltjára, hogy egy számítástechnikai laborban építették, és olyan dolgokra programozták be, amikre egy hús-vér ember sohasem lenne képes.
Most nincs választása, menekülnie kell a veszélyes ügynökök elől, akik meg akarják semmisíteni, mert túl sokat tud, és egy titokzatos csoport elől, akik élve akarják elfogni, hogy megfejtsék fejlett technológiája titkát.
De még ha az ellenségeit elkerülhetné is, a kegyetlen valóság elől, hogy mi is ő valójában, akkor sem tudna elmenekülni, mint ahogy azt sem bírná feledni, hogy mi mindent hagyott maga mögött.
Amivé válik útja során, az mindenki képzeletét felülmúlja, még a sajátját is, de talán éppen ez mentheti meg az életét.




Részlet


"Anya állítja, hogy minden emlékem vissza fog térni. Majd... egyszer.
De apa sosem.
Belevájtam a körmömet a kantár bőrébe, és reszkető, mély lélegzetet vettem. Minden hamuvá égett a régi házunkkal együtt. Mindent, ezt az egy vacak inget kivéve. Bliss a patájával kapálni kezdte a földet, kirúgdosott egy fűcsomót. A menekülés reményében felnyerített.
Pontosan tudtam, éreztem.
Elvezettem a kerítéstől, majd ügetésre fogtam. Hátravetettem a fejemet, és hagytam, hogy az édeskés, fűillatú légáramlat belekapjon a hajamba, az ingembe, a hasogató fájdalomba, amelyet a szívemben éreztem. Bárcsak felkapott volna a szél, és visszaröpített volna az időben!
A mellkasi fájdalom felerősödött, mintha át akrna terjedni az összes porcikámra.
- Gyerünk!
Bliss oldalába vágtam a sarkam. A kancát nem kellet kétszer biztatni. Rögvest nekilódult a maga majd' hétszáz kilójával. Dübörögve áradt az erő a lábaiból, átáramlott belém. Előredőltem, hozzásimultam, amennyire csak lehetett, és élveztem, amint újra meg újra az arcomba csapódik a sörénye. Ahogy egyre sebesebben haladtunk, úgy csillapodott a mellkasomat kitöltő feszítő érzés, mintha Bliss az ütemesen csattogó patájával és a szívem ritmikus kalapálásával egyre apróbb és apróbb darabokra zúzná a fájdalom tömbjét.
Gyorsabb iramra ösztökéltem Blisst. Ahogy vágtáztunk az istállók irányába, sziklakövek emelkedtek előttünk, melyek a huszonöt holdas birtok kis részén kanyargós mutatós fal részét alkották. Már az is egedetlenség volt anyával szemben, hogy át mertem lépni a halálosan unalmas tempót. 
Az ugratás szóba sem jöhetett. Már csak azért sem, mert még sohasem csináltam.
Vagy mégis?
A sziklák egyre közeledtek. Most vagy leírok egy éles kanyart, vagy teszek egy villámgyors, ostoba kísérletet arra, hogy felelevenítsem az emlékeimet."




Öltözz a borítóhoz!







Nyereményjáték


Az értelmes robotok, és a mesterséges intelligenciával az értelmi intelligencia témája nem új ötlet. Számtalan olyan könyvet, filmet ismerhetünk, amelyekben a robotoknak saját, jól körülhatárolható személyisége van, vagy akár ők maguk is elgondolkoznak rajta, hogy az emberi gondolatokkal ők még mennyire emberiek.
A mostani nyereményjátékban nem lesz nehéz dolgotok: a turné minden állomáson megosztunk egy jelenetfotót olyan filmből, melyben megjelenik ez a téma. Nektek csak ki kell találnotok, melyik filmről van szó. (Angol és magyar címet is elfogadunk.)
Figyelem! A kiadó csak magyarországi címre postáz! Amennyiben a nyertes 72 órán belül nem válaszol a sorsolás után kiküldött értesítő emailre, úgy új nyertest sorsolunk!






Nézzetek be a többi állomásra is

11/27 Deszy könyvajánlója - Borítóról
11/29 Always Love a Wild Book - Playlist
12/01 Dreamworld - Blogturné extra
12/03 Bibliotheca Fummie - Androidok

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése