2015. április 12., vasárnap

Jamie McGuire - Gyönyörű tévedés



A Maxim kiadó jóvoltából megjelenik Jamie McGuire, Gyönyörű tévedés című könyve, ami a Gyönyörű sorscsapás című sorozatnak a mellék története. A Maddox testvérek sorozatban a többi testvér történetét ismerhetik meg az olvasók, ezúttal Trentonét.


Jamie McGuire: Gyönyörű tévedés

Kiadó: Maxim
ISBN: 9789632613116
Oldalszám: 362 oldal
Fordító: Szűr-Szabó Katalin

Fülszöveg:
A függetlenségét szenvedélyesen védelmező Camille Camlin, becenevén Cami boldogan hagyta a háta mögött a gyermekkorát, mielőtt az véget ért volna. Dolgozik, amióta megszerezte a jogosítványt, és a főiskola első éve óta albérletben lakik. Most a Red Doorban pultos, és a munkán meg főiskolai óráin kívül nincs másra ideje.
Trenton Maddox az Eastern Állami Egyetem koronázatlan királya volt, aki már középiskolásként egyetemista lányokkal járt. A barátai irigyelték, a nők be akarták törni, de miután egy tragikus baleset fenekestől felforgatta az életét, Trenton otthagyta az egyetemet, hogy megbirkózzon iszonyatos lelkifurdalásával.
Tizennyolc hónappal később Trenton otthon lakik özvegy édesapjával és egy helyi tetováló szalonban vállal munkát, hogy fizetni tudja a számlákat. Amikor már azt hiszi, hogy az élet visszazökkent a megszokott kerékvágásba, a szeme megakad a Red Doorban egyedül üldögélő Camin.

Saját véleményem:
Cami kislánykorától kezdve arra vágyott, hogy minél távolabb lehessen családjától - alkoholista, erőszakos apjától, és meghunyászkodó anyjától -, s ennek érdekében mindent meg is tett. Mire főiskolára került, saját albérlete lett, vett egy kis hibrid autót, és munkát vállalt egy helyi, éjszakai klubban, a Red Doorban, mint csapos, hogy finanszírozni tudja kiadásait.
Boldogságát mindössze a családja, és a munkája miatt állandóan távol levő barátja árnyékolja be. Cami szeretne több időt tölteni TJ-vel, de a srác számára a felfelé ívelő, titokzatos karrierje az első, ami egyre több időt vesz el kapcsolatuktól. Nem hogy találkozni, de még telefonálni vagy sms-ezni is jó ha hetente egyszer-kétszer tudnak. És bár Cami hűséges, azért egy elszánt Maddox fiú képes felforgatni az ember lányának életét. Nincs ez másképp Cami esetében sem, hisz miután Trenton lecsap rá, hiába a lány minden hárítása, az ifjú Maddox a legtisztességtelenebb eszközökhöz folyamodik, hogy magára vonja a bubifrizurás szépség figyelmét. Kettejük kapcsolata pedig akkor válik igazán érdekessé, amikor öccse tartozása miatt, Cami kénytelen másodállást vállalni annál a tetoválószalonnál, ahol Trent is dolgozik...

"Csávába kerültem. Nagy, katasztrofális, Maddox-csávába."

Az a helyzet, hogy én is óriási Maddox-csávába keveredtem. Teljesen, lábujjtól fejtetőig belezúgtam Trentbe, aki K.O.-val ütötte ki nálam Travist! Bár bevallom, kezdetben kicsit tartottam ettől a könyvtől, mivel igen vegyes véleményeket hallottam róla, ráadásul elképzelni sem tudtam, mi újat képes mutatni még Jamie ezzel a családdal kapcsolatban (arról nem is eszélve, hogy Travisnél szexibb, jobb Maddox fiú? esélytelen), de végül minden várakozásomat felülmúlta.
Cami személyében egy nagyon is szerethető hősnőt kap az olvasó, aki részben hasonlít Abby-hez, mégis más. Camille fiús családban nevelkedett, és ez érződik is rajta. Tökös, talpraesett, ha kell odamond, kiáll magáért, nem szorul pátyolgatásra. Emellett igen szimpatikus, humoros lány, akivel könnyen lehet azonosulni. Nem mondom, hogy nincsenek hibái, mert néha bizony fárasztó tudott lenni a TJ-Travis közti lamentálása, de utólag minden értelmet nyert. Merthogy Jamie McGuire hősnő titok nélkül nincsen, az legalább annyira biztos, mint az, hogy minden Maddox fiúhoz hozzámennénk feleségül.
Cami titka idegőrlő. Számtalanszor felbukkan, de mindig csak annyira, hogy felhergelje az olvasót, aki hiába falja egyik lapot a másik után, csak nem találja a választ.
Ennek az az oka, hogy kedves írónőnk roppant ravasz módon oldotta meg ezt a kérdést. Inkább hagyta, hogy hősnője miatt olykor bosszankodjunk, hogy a végén akkorát üssön, hogy az állunk percekig a földet súrolja. Épp ezért javaslom, ha szoktatok is, most NE lapozzatok hátra, mert az tönkre vágja az élményt.
Cselekmény, mint olyan ellenben kevesebb van. Nyilván egy romantikus New Adult könyv esetében nem várhatunk pergő akciót, de azért általában csak akad valami gubanc, rejtély, vagy bármi egyéb, ami megnehezíti a karakterek életét. Valamilyen szinten ez itt is megjelenik, köszönhetően a... hát, hívjuk szerelmi háromszögnek, de igazándiból a harmadik fél, csak szellemként van jelen a regény nagyobb hányadában. Mindössze Cami erkölcsei azok, amik alakítgatják az eseményeket, attól függően, éppen mennyire ciripel lelkitücske.
A középpontban Trenton és Cami kapcsolatának fejlődése, alakulgatása áll, ami igen sok sablonos elemet vonultat fel, mégis teszi ezt úgy, hogy abszolút ne érdekeljen minket, olvasókat. Ahogy kinyitod a könyvet, az végérvényesen magába szippant, és az utolsó szóig nem is ereszt.

Jamie McGuire-nek nagyon fekszik ez a New Adult közeg. Sokkal otthonosabban mozog benne, mint a többi műfajban. A szöveg gördülékeny, fiatalos, lendületes és életszerű.
És ugyanez érvényes a Maddox fiúkra is. Én nem tudom, hogy csinálja ez a nőszemély, de egyik Maddox fiúból esem a másikba. Komolyan mondom zseniálisak! Ha nem akarnék egyikükhöz hozzámenni, azt kívánnám, bár a testvérük lehetnék.
Trenton Travishez hasonlóan irtó dögös, izmos, tele van tetoválásokkal, egyik csajt dönti meg a másik után, imád verekedést kezdeményezni vagy befejezni, pimasz, nagyszájú, ám fivérével ellentétben ő az a fajta rosszfiú, akinek sebzett a lelke - egy tragédiának köszönhetően. És véleményem szerint sokkal humorosabb és eltökéltebb is. Utóbbit mi sem bizonyítja jobban, mint az a folyamat, amíg Cami kegyeibe férkőzik.
Camivel ütős párost alkotnak. Hihetetlenül idióták együtt, rengeteget lehet nevetni rajtuk és a makacsságukon, a kémia pedig még ennél is jobban működik köztük. Ha csak egy légtérbe keverednek, sistereg a levegő. Érezni a kettejük közt feszülő vonzalmat. Romantika tekintetében minden kétséget kizáróan érettebb és felnőttebb ez a kötet, mint a Gyönyörű sorscsapás.
És úgy unblock is számomra kevésbé volt tiniregény. Valószínűleg ebben az is közrejátszik, hogy ezúttal nem a fősuli/egyetem a főhelyszín, hanem a szereplők lakásai és munkahelyei. Ezzel pedig elérkeztünk ahhoz a ponthoz, ahonnan belőlem kiszabadul a fangirl. Jamie, imádlak!
Az írónőnek sikerült két olyan elemet vegyítenie, amiért külön-külön is odáig vagyok, együtt pedig végem. Az egyik a pultos állás - valamilyen oknál fogva imádom az olyan regényeket, ahol az egyik szereplő pultos, mivel van egy sajátos hangulata az egésznek -, a másik meg a tetoválószalon. És bizony mind a két hely aktív részét képezi a történetnek! Nem is tudom, a kicsi szívem, mikor örült jobban. A sejtelmes, szexi és fülledt hangulatú Red Door műszakoknál, vagy a belevaló, dögös és izgalmas tetoválószalonnál, ami teljesen olyan volt, mintha a Miami Ink elevenedett volna meg előttem. Ám mind a kettőnek van egy közös pontja: a dolgozók szoros, már-már családiasan bensőséges viszonya. A mellékszereplők erőteljes személyiségek, egytől-egyig a szívemhez nőttek. Imádnám, ha olyan barátaim lennének, mint a rámenős, piercinges Hazel, a temperamentumos Raegan (aki majdnem tiszta America), vagy a jószívű Kody.
És végül, ami mellett nem tudok szó nélkül elmenni: a sztori nagyjából Travisékével egyszerre zajlik, így több ponton is felbukkannak. Furcsa, meglepő mégis öröm volt újra átélni a velük történteket, és más szemszögből látni a kapcsolatuk mérföldköveit. Olyan, kis bensőséges érzés.
Összességében tehát úgy vélem, a Gyönyörű tévedés érettebb, viccesebb, szenvedélyesebb lett a Gyönyörű sorscsapásnál. Azok, akik szerették Travis és Abby történetét, nem fognak ebben sem csalódni: hasonlóan remek - ha nem jobb - karaktereket kapnak, kiegészítve egy váratlan fordulattal, és az elengedhetetlen Maddox érzéssel. Részemről pedig pápá, Travis! Helló, Trenton!


Pontszám: 5/5***
Kedvenc szereplő: Trenton, Cami, Raegan, Hazel, Kody, Olive
Kedvenc jelenet: amikor Cami kizárja Trentont, és csak Olive-ot engedi be + Johnny Depp idézet
Negatívum: az, hogy Trent mióta szerette Cami-t (az picit giccses volt)
Borító: 5/5




Részlet a regényből


"- Hoztunk neked reggelit - emelt magasba egy fehér zacskót Trenton.
- Nem szoktam reggelizni.
- De igen. Kodytól tudom. Mazsolás-fahéjas, vajas bagelt.
Még erősebben ráncoltam a szemöldökömet. Mérgesen meredtem Trentonra, aztán lepillantottam Olive-ra. Ellágyult az arckifejezésem, és felsóhajtottam. - Szeretem! - mondtam, csak úgy a levegőbe. - Tudod, hogy szeretlek, Olive, de most visszafekszem aludni. - Trentonra pillantva összehúztam a szemem. - Ezúttal nem válik be.
- Nem lehet. A szülei egész napra elmentek.
- Akkor vidd haza magatokhoz.
- Az apám megfázott. Csak nem akarod, hogy elkapja...
- Tudod, mit utálok?
- Tudom. Engem - mondta, és kiült az elkeseredés a tekintetébe. - Egy... önző, bizonytalan idióta vagyok.
- Úgy van.
- De egy mindent megbánó önző, bizonytalan idióta, aki egy kislánnyal várakozik kint, a hidegben.
Most én sóhajtottam fel. Intettem Olive-nak, hogy jöjjön be. Boldogan engedelmeskedett, és feltelepedett a kanapéra. Rögtön megtalálta a távirányítót, bekapcsolta a tévét, és megkereste a vasárnap délelőtt vetített rajzfilmeket.
Trenton tett egy lépést, de feltartottam a kezem. - Te nem.
- Tessék?
- Nem jöhetsz be.
- De hát... szemmel kell tartanom Olive-ot.
- Az ablakon át is figyelheted.
Trenton összefonta maga előtt a karját. - Azt hiszed, nem teszem meg?
- Tudom, hogy megteszed. - Kikaptam a kezéből a fehér zacskót, aztán az orrára csaptam az ajtót, és ráfordítottam a kulcsot. A zacskót odadobtam Olive-nak. - Szereted a bagelt, kicsi?
- Naná! - kiáltotta, és belenézett. - Tényleg kint kell állnia Tjentnek?
- Igen, nem könyörülünk meg rajta. - Visszamentem a szobámba. és belezuhantam az ágyba.

 - Cami! - rázott fel Raegan. Az órára siklott a tekintetem. Trenton csaknem két órája kopogott be. - Az a kislány rajzfilmeket néz a nappalinkban! - suttogta, láthatóan feszélyezetten.
- Tudom.
- Hogy került oda?
- Trent hozta magával.
- És hol van Trent?
- Gondolom, kint - ásítottam.
Raegan nagy csattogással kirontott a szobámból, majd pillanatokkal később ismét megjelent. - Kint ül a földön, az ablakunk alatt! Flappy Bird-öt játszik a telefonján.
Bólintottam.
- Nulla fok van a szabadban.
- Helyes - mondtam. - Csak azt sajnálom, hogy nem esik havas eső."




Nyereményjáték

Trenton egy tetováló szalonban dolgozik és imádja a tetoválásokat. Ezúttal a ti feladatotok kitalálni melyik könyvben hangzanak el az idézetek. Egy valamiben egyezik a könyvek témája, az idézet egy-egy tetovált szereplőtől, szereplőről hangzik el. Elég a könyv címét is megírnotok.
Figyeljetek oda, mert sajnos nem tudtok javítani az elküldött megfejtéseken.
Figyelem! A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz! A nyertesek jelentkezésére 72 óra áll rendelkezésre a megküldött e-mailre válaszolni, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk.


"– Elárulnád, mit művelsz? – kérdezte zavartan Granuaile.
     – Olyasmit, amire te körülbelül csak húsz év múlva leszel képes. – Kivettem a kulcsomat a zsebemből, és gondosan a farmeremre raktam.
     – Én is le tudok vetkőzni, akár most azonnal! Hú! – kuncogott. – Rád férne egy kis napozás!
     – Fogd be, ír vagyok! – A tetoválásomon keresztül erőt szippantottam a földből, és élveztem, ahogy Granuaile meglepetten levegő után kap, amikor nagy amerikai uhuvá változtam. Mielőtt csendes szárnyaimmal az ég felé emeltem volna magam, felkaptam a kulcscsomót."




Nézzetek be a többi állomásra is

04/04 Deszy könyvajánlója
04/05 Angelika blogja
04/06 Insane Life
04/07 Book Heaven
04/08 Kelly & Lupi olvas
04/09 MFKata gondolatai
04/10 Kristina blogja
04/11 CBooks
04/12 Dreamworld
04/13 Tekla Könyvei
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése