2015. december 5., szombat

B. N. Toler - Lélekvesztők



A WOW Kiadó elhozta Magyarországra B. N. Toler gyönyörű regényét, a Lélekvesztőket, amely több ezer olvasót meghódított már világszerte. Tartsatok velünk, és Charlotte-tal, aki látja a szellemeket, azokat a lelkeket, akik nem tudnak átkelni, mert valamilyen elvarratlan szál még itt tartja őket. Legyetek szemtanúi egy gyönyörű szerelmi történetnek, ami túlmutat életen és halálon, és minden megpróbáltatáson.

A turné első állomása november 23-án lesz, majd minden második napon hét blogger segítségével ismerhetitek meg a történetet. Eközben persze érdekességekkel is találkozhattok, illetve részt vehettek a nyereményjátékunkon is, melynek díja - a kiadó jóvoltából - egy példány a Lélekvesztők című könyvből, ajándék kitűzővel és könyvjelzővel!


B. N. Toler:Lélekvesztők

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
ISBN: 9786158027045
Oldalszám: 320 oldal
Fordító: Dudás Éva

Fülszöveg:
Hat évvel ezelőtt egy tragikus baleset megváltoztatta az életem. Örökre.
Charlotte a nevem, és van egy különleges képességem: tudok a holtakkal beszélni.
Látom azokat a lelkeket, akik nem tudnak átkelni, mert valamilyen elvarratlan szál még itt tartja őket. Fáradhatatlanul segítettem nekik, de ennek az volt az ára, hogy feladtam a saját életem. Végül pénz, otthon és remény nélkül csak egy megoldást találtam.
De abban a pillanatban, ahogy a halálba ugrottam volna, Ike McDermott megmentett. Ez a jóképű katona megmosolyogtat és felvidít mindenkit. Kedves és gyengéd.
És nem él.
Megállapodást kötöttünk. Segít nekem otthont és munkát találni, ha én is segítek neki. Az ő lezáratlan ügye az ikertestvére. George szétesett Ike halála óta, aki addig nem bír békében átkelni, amíg a bátyja élete egyenesbe nem kerül.
Amikor beleegyeztem az alkuba, fogalmam sem volt, hogy bele fogok szeretni mindkettejükbe. Márpedig azzal, ha megmentem George-ot, el kell engednem Ike-ot.
De hogyan mondhatnék le a szívem feléről?

Saját véleményem:
Idestova egy órája ülök a monitor előtt, és figyelem a villogó pálcikát. Próbálom betűkkel kifejezni azt, ami odabent tombol, de minduntalan törlés a vége. Nehéz megszólalni egy olyan élmény után, amilyet a Lélekvesztők kínál. Sikítani szeretnék, földhöz vágni egy párnát, de leginkább zokogni.
B. N. Toler összetört szívem szilánkjaiból rakott ösvényt, hogy aztán végigvezessen egy olyan szívfájdítóan gyönyörű történeten, ami kitépett a lelkemből egy darabot, és örökre magával vitte azt.
Rengeteg olyan könyvet olvastam, ami fájt, tényleg, de ez... úgy nyomta bennem egyre mélyebbre a tőrt, hogy közben mosolyogtam, olvadoztam, drukkoltam, hittem, reménykedtem, és talán még rá is segítettem, hisz mindvégig tudtam, hogy a happy end csak félig lehet boldog.
Minden tiszteletem, szeretetem és elismerésem a szerzőé, már csak ezért is, mert megmutatta, hogy a New Adult műfajban nem csupán lerágott csontokat lehet előrángatni és picit átfaragni, hanem igenis léteznek még felfedezetlen területek. Mert most komolyan, mekkora fantázia (és bátorság) kell ahhoz, hogy valaki egy realista oldalról ábrázolt paranormális regényt írjon, olyan szerelmi háromszöggel, ahol az egyik fél halott, a másik látja őt, a harmadik pedig az ikertestvére?!

"Azért harcolok, hogy életet adjak neki és a testvéremnek, mialatt ő azért harcol, hogy segítsen nekem elszakadni. Valami összefűz minket, habár mindketten tudjuk: az idő, amit együtt tölthetünk, korlátozott."

A történet főszereplője Charlotte, a fiatal lány, aki látja a halott lelkeket, akik valamilyen elintézetlen dolog miatt a két sík között rekedtek. Képessége miatt a családja elküldte otthonról, évek óta rója az országutakat, nincsenek barátai, szerelme, lakása, munkája, állandóan a szellemek gondjaival kénytelen törődni. Mindez egy idő után terhessé válik számára, s úgy dönt, véget vet neki. Az életének.
Char épp egy hídon állva készül a leugrásra, amikor egy újabb, minden eddiginél idegesítőbb lélek jelenik meg, aki győzködni kezdi, hogy ne dobja el a legnagyobb kincset, amiért a hozzá hasonlóak bármit megadnának. Mi több, egy alkut is ajánl a lánynak. Új életet, munkát, otthont, barátokat szerez Charlotte-nak, akitől mindössze annyit kér cserébe, mentse meg a halála óta önpusztító életmódot folytató ikertestvérét, George-ot.

Noha az alapszituáció miatt kezdettől átszövi a regényt egyfajta borongós hangulat, sokáig mégis nagyon vicces. Ike, helyzete ellenére egy igazán életvidám, jó humorú srác, aki halott létére meglehetősen izgága. Állandóan beszél, utasítgatja a lányt, mi több, rengeteget pimaszkodik is vele. És természetesen férfi mivoltát sem tagadja meg.
Sokat nevettem rajtuk, már-már az arcomra rögzült a széles mosoly, melyet pimasz, csipkelődő szócsatáik egyetlen pillanatra sem hagytak lelohadni. Imádtam, ahogy Charlotte morogva, privát szféráját óvva folyamatosan pörölt Ike-kal, aki viszont minden kiskapun bepróbálkozott, hogy a létformájából adódó előnyöket kedvére fordíthassa. Ez az egész egy hihetetlenül bensőséges, meghitt atmoszférát teremtett körülöttük, és hát persze a jól működő kémia is egyre hevesebb lángra lobbant.

Őszinte leszek, ha semmi másról nem szólt volna ez a könyv, csak Ike és Charlotte napjairól, akkor is nagyon boldog lettem volna (sőt!). Beleszerettem kettejük párosába, abba a kémiába, ami felém is kisugárzott a sorok közül. Csakhogy az élet nem kívánságteljesítő gyár (ahogy Augustus Waters megmondta), és a racionális felem mindvégig tisztában volt azzal, hogy ez a túlcsorduló szeretetem egyszer a visszájára fog fordulni, mert Ike számára egyetlen út létezett.

A halálutáni lét kérdése olyan téma, amiről mindenkinek megvan a saját véleménye. Nekem is. Ám attól eltekintve, hiszünk-e benne vagy sem, abban egyetérthetünk, hogy nehéz elengedni egy szeretett személyt. Hiába tudod, neki mi a jobb, emberi önzőséged meggátol. Az ő távozásával benned marad űr, fájdalom, emlékek. És amikor ezt az esszenciát belekeverik egy regénybeli szerelmi háromszögbe, na az piszkosul nehéz, torokszorító élményt okoz. Úgyhogy a százaszsepit egészen nyugodtan bekészíthetitek előre. Szükségetek lesz rá.

Mindemellett viszont ott van Ike nagyon is élő ikertestvére, aki külsőleg és belsőleg is legalább olyan elképesztő, mint Mr. Kukkoló - azzal a különbséggel, hogy neki még van esélye. Ez az esély pedig nem más, mint Charlotte. Az alku értelmében ő az, akinek ki kell rángatnia a drog- és alkoholproblémákkal küzdő srácot az ingoványból.
A feladat nem könnyű, még úgysem, hogy Charlotte a fiúk bárjában kap munkát és Ike is segíti. Ahhoz, hogy megmenthesse George-ot, előbb földig kell rombolnia, olyan mélyre juttatnia, ahonnan már csak a felfele létezik.

Természetesen ezzel a megmentősdivel megérkezik a szerelmi szál utolsó hányada is, ami által a sérült lelkű, reményvesztett lány hirtelen ott találja magát egy lehetetlen szerelmi háromszög közepén, két külsőleg lehengerlő, ámde Nap és Hold jellemű sráccal.
Ike-kal könnyű szerelembe esni, és ha nem lenne az, ami, akkor a földkerekség összes lánya őt választaná, mert George lassan bontakozik ki, és jóval karót nyeltebb is. De valljuk be, ennyi hátrány bőven kijár neki, ha már előnyösebb helyzetben van, mint Ike. Nekünk viszont marad a dilemma, hogy a végén a racionalitás vagy a paranormális vonal győz.

Én így a végére érve csak annyit tudok mondani, nagyon megviselt, még most is a sírás fojtogat, ha csak rájuk gondolok, de Ike, Charlotte és George minden könnycseppemért kárpótolt. A Lélekvesztők az év legjobb New Adult regénye!
Ha szeretitek ezt a műfajt, kötelező elolvasnotok: érzéki, húsbamaró, gyönyörű, fájdalmas, hangulatos, vicces, a fő- és mellékszereplők szerethetőek, szóval csak és kizárólag szuperlatívuszokban lehet róla nyilatkozni. (Ó, és a Szellemekkel suttogó rajongóinak is ajánlom, gondolom emlékeztek még a Jimes részekre.)
Magamnak pedig szeretnék egy húsvér, élő Ike-ot kívánni.


Pontszám: 5/5*
Kedvenc szereplő:Ike, Chalotte, George, Mercerék
Kedvenc jelenet: az összes Ike jelenet
Negatívum: -
Borító: 5/4
Tetszett? Vidd haza!




Nyereményjáték


A WOW Kiadónak köszönhetően nyereményjátékra invitálunk titeket. Minden állomáson egy olyan film, sorozat, vagy könyv vár titeket, amelyben kísértetek találhatóak. A történet címének betűi a turné állomások bejegyzésében vannak elrejtve, nektek kell ezeket a betűket megtalálnotok, hogy a betűket helyes sorrendbe rakva megfejthessétek a címeket. Hogy nyerhessetek, a Rafflecopter dobozban írjátok meg, melyik blogon melyik történet címével találkoztatok, valamint kedveljétek a WOW Kiadó, és a BlogTurné Klub lapját Facebookon. A szerencsés nyertes egy ajándékcsomaggal lesz gazdagabb, mely tartalmaz egy példány a Lélekvesztőkből, illetve egy kitűzőt és egy könyvjelzőt is! Sikeres játékot kívánunk nektek!
Figyelem! A postázás kizárólag magyarországi címre történik. A nyertesnek pedig 72 óra áll rendelkezésére válaszolni a megküldött értesítő levelünkre, ellenkező esetben újat sorsolunk.




Nézzetek be a többi állomásra is

12/01 CBooks
12/05 Dreamworld

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése