2016. július 17., vasárnap

Nyírd ki ezt a naplót kihívás - 10. nap



A Maxim Kiadó jóvoltából nálunk is megjelent a Nyírd ki ezt a naplót - és alkoss valami újat! c. interaktív könyv, mely nem csak kreativitásra sarkallja gazdáját, hanem szórakoztatja is. Mi több, stressz levezetésére is kiválóan alkalmas.
A feladatok igen sokszínűek, és bár elsőre meghökkentőnek bizonyulnak, egy valamire való könyvmoly számára pedig egyenesen szentségtörésnek, mégis pont a sokkolás és a komfortzónából való kimozdítás a céljuk.
Hitetlenkedésem és belső tiltakozásom ellenére úgy döntöttem, én is belevágok a rongálásba/alkotásba, melynek folyamatát július és augusztus során, lépésről-lépésre veletek is megosztom képekkel, animációkkal, videókkal illusztrálva.
Tartsatok velem a kihívás során, szerezzétek be a saját naplótokat, és játsszunk együtt! Bátorságotok jutalma nem marad el, augusztus végén két aprócska nyereménycsomagot sorsolok ki azok között, akik velem tartanak. 


Keri Smith: Nyírd ki ezt a naplót - és alkoss valami újat

Kiadó: Maxim Kiadó
ISBN: 9789632616780
Oldalszám: 224 oldal
Fordító: Loósz Vera

Fülszöveg:
Mindig azt mondták, hogy vigyázz a könyveidre? Most felejtsd el! Ha van benned egy kis romboló hajlam, hogy összegyűrj, szétvágj, átlyukassz vagy összekoszolj egy könyvet, eljött a te időd. Végre itt egy napló, amivel azt tehetsz, amit csak akarsz. Sőt utasítanak rá…
Keri Smith zseniális alkotása, mely több millió példányban kelt el már világszerte, megmozgatja a fantáziádat, elragadja a képzeletedet, és úgy érezheted, te is képes vagy valami hihetetlen dolgot létrehozni.
Győzd le a félelmedet az üres oldalak iránt, és tapasztald meg az igazi kreativitást!




Tizedik nap


32. lépés - Szökdécs, szökdécs, szökdécs...


"Készíts papírláncot!" - annyira könnyű lett volna követni az utasítást... Csak hát nem (mindig) szeretem az egyszerű megoldásokat. És - ha mostanra nem jöttetek volna még rá - meserajongó is vagyok. Szóval az állandóan a farkán ugrabugráló Tigris tökéletes megoldásnak tűnt egy olyan feladathoz, melyben rugóra hasonlító végeredmény várható.
Elsőként a figurát rajzoltam meg, és festettem ki színes ceruzákkal, majd a másik oldalon lévő láncszemekből kilencre csíkokat vittem fel, és még a kivágás előtt besatíroztam naranccsal is, hogy hasonlítson Tigris farkára. Ezt követően kioperáltam a láncszemes részét az oldalnak, felvágtam csíkokra, és még mielőtt bármi egyébhez hozzáfogtam volna, biztos, ami biztos alapon a csíkok másik oldalát is beszíneztem narancsra. Végül ragasztóval összeragasztgattam a láncszemeket, mindig újat fűzbe a már meglévőkhöz. A végeredmény pedig tök jó, ugyanis van, hogy a farok összeugrik, míg máskor így kinyúlik, mint a képen - mintha csak Tigris ugrálna rajta.


33. lépés - Abrakadabra


Ennél a feladatnál rengeteget agyaltam azon, mihez is kezdhetnék vele; számtalan tervem között szerepeltek gyakorlati megvalósítások és rajzok is, mígnem beugrott a libikóka ötlete, amihez néhány nap eltéréssel csatlakozott Dzsini és Szőnyeg is. 
Dzsini és Aladdin figuráját külön lapra rajzoltam meg, amit színezés után ragasztottam az oldalra (erre azért volt szükség, mert véletlenül sem szerettem volna, ha a filctollas színezés átütött volna a lap másik oldalára). Ezután megrajzoltam Hermione-t, Szőnyeget, Jágót (ő szintén külön lapon van, a hátán egy könnyen eltávolítható cellux csücsül, így bármikor kivehető, ha reptetni szeretnénk), a libikókát és a lábat - vagyis néhány helyes és helytelen megoldást. Hermione kezét és a pálcát áthúztam, mivel Wingardium Leviosa ide vagy oda, a varázslathoz pálca kell, amit egy kéz tart, és az utasítás ugyebár tiltja a kéz használatát, vagyis az én olvasatomban ez rossz megközelítés - Dzsini is ezt sugallja Alnak. Ellenben Szőnyegnek nincsen keze, csak rojtjai, és repülni is tud, míg lábbal ugyancsak felemelhető a napló; és ha valahogyan (lábbal, szájjal, madárral, stb.) a libikókára helyezzük a könyvet, akkor a hinta másik felére ülve ugyancsak a magasba emeljük azt. Jágó pedig könnyen felkaphatja a lábával vagy csőrével, és olyan magasra röpítheti, amennyire csak akarjuk.


34. lépés - Herbárium


Virágkötőként sokszor volt dolgom száraz virágokkal, növényekkel, és bizony herbáriumokat is kellett csinálnom, ám utóbbiakat mindig is gyűlöltem. Valahogy nem az én világom a préselés, és azt hiszem, ez a megvalósításomon is látszik. No, meg az sem véletlen, hogy az elsők között elvégzett feladatot csak most, a tizedik napon mutatom meg nektek. 
Miután kézhez kaptam a naplót, és levittem az udvarra, hogy kávéval meglocsoljam, körbesétáltam a kertünkben, növényeket keresgélve. Végül egy kis tuja ággal, két lóherével, egy apró virággal, és kúpvirággal jöttem fel, amiket 2 km ragasztó segítségével sikerült is rögzítenem. Igen ám, de hiába teltek a napok, üresnek véltem a másik oldalt, így újabb sétát tettem lent, melynek eredményeként rózsaszirmokat és hortenzia virágokat zsákmányoltam, amiket nagyon ügyesen, technokollal rögzítettem... estére be is rohadtak, szóval nem győztem kioperálni őket, csúnya hegeket hagyva szegény papíron.
Jobb megoldás nem lévén, fehér nyomtatópapírt vágtam, és ráragasztottam egy borostyánlevelet, amit ezüst zselés tollal GYU stílusban mintáztam. Valahogy még ekkor sem tetszett, amit láttam, mindig gyorsan átlapoztam rajta, egészen a mai napig, amikor megláttam, hogy a levél is rohad... Akkor érett meg bennem a végső elhatározás, hogy kiszedem.
Az évszakot tekintve többet nem akartam üres köröket futni, az őszi lombhullás pedig még messze, úgyhogy fogtam a régi virágkötős újságjaimat, és montázst készítettem belőlük - elvégre is az utasításban azt írják "...vagy egyéb dolgokat". Így azért már nem akarom kikaparni a szememet, és nem is undorodom a munkámtól. :)


Nézzetek vissza máskor is, folytatjuk a kihívást!





Megtetszett? Szerezz egyet te is!





Nyereményjáték


Egy kihívás nem igazi kihívás, ha nincs valami aprócska tétje! Tartsatok velem a napló kinyírásában, és augusztus végén kisorsolok egy szerencsés nyertest, aki gazdagabb lesz néhány dedikált könyvjelzővel és könyves relikviával.
Hogy ehhez mit kell tennetek? Szerezzétek be a Nyírd ki ezt a naplót! egy példányát, csináljatok meg belőle legalább egy feladatot, melynek fényképes bizonyítékát küldjétek el a www.dreamworld.books.blog@gmail.com e-mail címre, és extra pontokért kedveljetek néhány facebook és instagram oldalt.
Ha pedig augusztus végéig valamilyen oknál fogva nem sikerülne beszereznetek a naplót, sebaj. Egy szerényebb könyves relikviás csomag azok között is gazdára talál, akik megosztják a blog kihívásának bármely napját, és kedvelik a rafflecopterben látható oldalakat.
Fontos! Csak Magyarország területén belül tudok postázni, illetve a nyereményjáték teljesen független a kiadótól.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése