2016. augusztus 20., szombat

Nyírd ki ezt a naplót kihívás - 21. nap



A Maxim Kiadó jóvoltából nálunk is megjelent a Nyírd ki ezt a naplót - és alkoss valami újat! c. interaktív könyv, mely nem csak kreativitásra sarkallja gazdáját, hanem szórakoztatja is. Mi több, stressz levezetésére is kiválóan alkalmas.
A feladatok igen sokszínűek, és bár elsőre meghökkentőnek bizonyulnak, egy valamire való könyvmoly számára pedig egyenesen szentségtörésnek, mégis pont a sokkolás és a komfortzónából való kimozdítás a céljuk.
Hitetlenkedésem és belső tiltakozásom ellenére úgy döntöttem, én is belevágok a rongálásba/alkotásba, melynek folyamatát július és augusztus során, lépésről-lépésre veletek is megosztom képekkel, animációkkal, videókkal illusztrálva.
Tartsatok velem a kihívás során, szerezzétek be a saját naplótokat, és játsszunk együtt! Bátorságotok jutalma nem marad el, augusztus végén két aprócska nyereménycsomagot sorsolok ki azok között, akik velem tartanak. 


Keri Smith: Nyírd ki ezt a naplót - és alkoss valami újat

Kiadó: Maxim Kiadó
ISBN: 9789632616780
Oldalszám: 224 oldal
Fordító: Loósz Vera

Fülszöveg:
Mindig azt mondták, hogy vigyázz a könyveidre? Most felejtsd el! Ha van benned egy kis romboló hajlam, hogy összegyűrj, szétvágj, átlyukassz vagy összekoszolj egy könyvet, eljött a te időd. Végre itt egy napló, amivel azt tehetsz, amit csak akarsz. Sőt utasítanak rá…
Keri Smith zseniális alkotása, mely több millió példányban kelt el már világszerte, megmozgatja a fantáziádat, elragadja a képzeletedet, és úgy érezheted, te is képes vagy valami hihetetlen dolgot létrehozni.
Győzd le a félelmedet az üres oldalak iránt, és tapasztald meg az igazi kreativitást!




Huszonegyedik nap


73. lépés - Light My Fire!


Anno, amikor a kincses térképet készítettem, annyira belejöttem a gyújtogatásba, hogy muszáj volt egy másik lapon is folytatnom a dolgot, a célra pedig tökéletesen megfelelt a random rongálós oldal. (Ha ti is kedvet kaptatok hozzá, mindenképpen azt tanácsolom, valami nem gyúlékony környezetben tegyétek, nehogy baj legyen, mert könnyen megszaladnak a kicsiny lángok is.)
Ami a feladat többi részét illeti, a fehér lapra egy lángot rajzoltam sima ceruzával, a feliratot pedig szintén színes ceruzával színeztem ki. Az egész nagyon egyszerű, ám annál mutatósabb.


74. lépés - Ó-ó-ó Afrika...


Bevallom, tartottam ettől a feladattól. Korábban párszor megpróbáltam bal kézzel írni, rajzolni, de... hát nem volt egyszerű, így mindig halasztottam a dolgot. Végső megvalósításként bekentem piros, narancs és sárga vízfestékkel a bal tenyeremet, rányomtam párszor a lapra, majd bal kezembe ragadva a filcet, rajzoltam bele egy fát, zsiráfot és néhány madarat, ezzel letudva a rajzolás részt, míg az írás teljesítéséhez szemhéjfestékkel - még mindig bal kézzel - felmázoltam az Afrika szót, és bemaszatoltam a hátteret. Hát mit ne mondjak... nem volt könnyű. A kezem begörcsölt, remegett, és folyamatosan azon agyaltam, hogy tudnak emberek olyan szépen bal kézzel alkotni.


75. lépés - Színre szín


Ez egy rendkívül vicces és dilis feladat, ráadásul olyan érzetet kelt az emberben, mintha kínai evőpálcikával kéne rizset ennie. Jómagam egyébként műanyag villát, fonalat, fagyis pálcikát és szívószálat használtam, mert hát szeretem megnehezíteni az életemet. :D
A képhez hozzátartozik, hogy miközben nagyban ügyködtem a bal hajkölteményen, bejött anyu, én pedig megkérdeztem tőle, felismerhető-e a kép, mire ő azt válaszolta: "Aha, Chewbacca?". Azért a lelkem mélyén remélem, valaki látja benne a hajat is. :D


76. lépés - Bon Apetit!


Az ötlet nem teljesen saját, az inspirációs videók között láttam egy hasonlót, de nem pont ezt, és annyira megtetszett, hogy muszáj volt nekem is megcsinálnom.
A rajz teljes mértékben ceruzával készült, míg a Tekergőt és Susie-t összekötő spagetti fonalból. Sajnos nem volt itthon sárga fonalam, így be kellett festenem a fehéret, de az eredmény ugyanolyan lett.


77. lépés - Szeretet


Nem kis fejtőrést okozott ennek a megvalósítása. Számtalan  újságot, magazint átböngésztem, de valahogy nem találtam olyan cikkeket, amiket szívesen beragasztottam volna a naplóba. Végül nagymamám szelektálásra váró Meglepetései között ráakadtam egy kites és karácsonyi cikkre, amik tökéletesen megfeleltek a célnak és az ízlésemnek is. Imádom a karácsonyt és Havast Jont! 


78. lépés - Mindennap egy alma...


Vicces, de ezt a feladatot a kutyám, Topi mentette meg. Semmiképp nem szerettem volna kaját elpazarolni a játékhoz, úgyhogy már épp azon voltam, rajzolok ide néhány zöldséget, amikor is Topi kiásott a kertből egy pici, fáról lepotyogott, még éretlen almát. Ekkor jött a felismerés, hogy tele van a kert leesett almákkal, amik ehetetlenek, miért is ne használhatnám hát azokat?
Fogtam néhány almát, félbe- és negyedbe vágtam őket, majd a cikkeket befestettem vízfestékkel, aztán nyomdáztam, ahogy értem. 


79. lépés - Matricák


Kislányként nagy matricagyűjtő voltam, rengeteg füzetet gyűjtöttem össze, telis-tele matricával. Ezt csak azért mondom, mert a feladat kicsit visszarepített abba a korszakba, amikor azokat ragasztgattam, rendezgettem, s visszaidézte azt a gyermeki örömet, amit egy-egy újabb darab vagy csomag jelentett számomra.
A fentebb látható végeredmény több hét gyümölcse - ha megláttam valamit, ami megfelelt, gyorsan fellapoztam a naplót, és beragasztottam. Ez a folyamat pedig pontosan olyan volt, mint anno. 


80. lépés -  *sípolás*


Manapság a hétköznapunk részévé vált a káromkodás - akár beismerjük, akár nem. Ki többet, ki kevesebbet alkalmazza, de bizony mindenkivel megesik, hogy valami csúnya szó szalad ki a száján. Én sem vagyok kivétel. Mások előtt igyekszem moderálni magam, ám a négy fal között könnyebben mondok olyat, ami sípolásra való.
Ami viszont nagyon vicces, az a megakadás, amit a feladat okoz. Hiába mondunk cifra dolgokat, ha valaki arra utasít, hogy márpedig most írd le őket, majd mutasd meg a világnak, akkor bizony leblokkolunk és vagy elfelejtjük a felét, annak, amit tudunk, vagy pironkodva félünk papírra vetni. Velem legalábbis ez történt. Némi tépelődés után aztán úgy döntöttem, bővítem nyelvtudásomat, és mindenféle idegen nyelven írom le azokat a bizonyos csúnyaságokat.



Nézzetek vissza máskor is, folytatjuk kihívásunkat!





Megtetszett? Szerezz egyet te is!





Nyereményjáték


Egy kihívás nem igazi kihívás, ha nincs valami aprócska tétje! Tartsatok velem a napló kinyírásában, és augusztus végén kisorsolok egy szerencsés nyertest, aki gazdagabb lesz néhány dedikált könyvjelzővel és könyves relikviával.
Hogy ehhez mit kell tennetek? Szerezzétek be a Nyírd ki ezt a naplót! egy példányát, csináljatok meg belőle legalább egy feladatot, melynek fényképes bizonyítékát küldjétek el a dreamworld.books.blog@gmail.com e-mail címre, és extra pontokért kedveljetek néhány facebook és instagram oldalt.
Ha pedig augusztus végéig valamilyen oknál fogva nem sikerülne beszereznetek a naplót, sebaj. Egy szerényebb könyves relikviás csomag azok között is gazdára talál, akik megosztják a blog kihívásának bármely napját, és kedvelik a rafflecopterben látható oldalakat.
Fontos! Csak Magyarország területén belül tudok postázni, illetve a nyereményjáték teljesen független a kiadótól.


a Rafflecopter giveaway

1 megjegyzés: