2014. június 8., vasárnap

Tarryn Fisher - Kihasznált alkalom

Tarryn Fisher trilógiájának főszereplői szemrebbenés nélkül képesek hazudni, és megtéveszteni a világot. A Blogturné Klub 7 bloggere azonban átlát a szitán, és leleplezi a kezdő svindlereket!

Kövesd te is a turné állomásait, olvasd el a Kihasznált alkalom értékeléseit, ismerd meg a könyv szereplőit és légy részese a Miamiban játszódó történetnek.
Egy kis nyomozásra is meginvitálunk: találd ki, hogy melyik szemfényvesztőt rejtik a leírások és ha elég ügyes vagy megnyerheted a Könyvhéten megjelenő regény egyik példányát!


Tarryn Fisher: The Opportunist - Kihasznált alkalom

Kiadó: Könyvmolyképző
ISBN: 9789633738351
Oldalszám: 280 oldal
Fordító: Sándor Alexandra

Fülszöveg:
Olivia Kaspen éppen most jött rá, hogy volt barátja, Caleb Drake elveszítette az emlékezetét. A lány eddig is azzal tett szert kétes hírnévre, hogy előnyt kovácsol a helyzetekből. Most pedig döntenie kell, milyen messzire hajlandó elmenni az ex visszaszerzéséért. Miközben Olivia valódi énje és a nem túl dicső közös múltjuk titokban tartásával birkózik meg, akadályt jelent Caleb kattant új barátnője, Leah Smith. A két bestia őrült versengésbe kezd egy olyan férfiért, aki nem emlékszik egyikükre sem. Oliviának viszont hamarosan szembe kell néznie hazugságainak következményével…

Saját véleményem:
Olivia egy véletlennek köszönhetően újból találkozik első és egyetlen szerelmével, Calebbel, akiről kiderül, hogy egy balesetben elvesztette az emlékezetét, így nem emlékszik semmire és senkire, beleértve Oliviát is. A lánynak, aki a szakításuk óta eltelt évek során sem tudta elfelejteni Calebet, mindez kapóra jön. Megragadja az utolsó esélyt, hogy tiszta lappal kezdhessen, noha retteg attól, hogy egy nap visszatér a férfi emlékezete.
Olivia és Caleb egyre több időt tölt egymás társaságában, s a baráti találkozók hamar átváltoznak bensőséges, meghitt találkákká, csakhogy mindezt Leah Smith, Caleb új barátnője nem nézi jó szemmel.
Leah mindent elkövet, hogy elszakítsa az egykori szerelmespárt, nem riad vissza, bármilyen eszközt is kelljen bevetnie. De Oliviát sem kell félteni. Megvannak a módszerei arra, miként húzza el a kettejük számára megadatott időt úgy, hogy közben távol tartsa a vörös hajú bestiát. 

"Szerelembe estem, méghozzá gyorsan és kegyetlenül, mint Tyson balegyenese."

Úgy vágtam bele a történetbe, hogy semmit nem tudtam róla, így hát különösebb elvárásaim sem igazán voltak vele szemben. Az első oldalaknál kétkedve fogadtam az elvesztettem az emlékezetem témát, ami valljuk be, rengeteg sablonos film és könyv alapjául szolgált már. Nehezen tudtam elképzelni, vajon mi újat és legfőképp egyedit tud alkotni belőle az írónő, de minthogy a regény olvastatta magát, szépen sodródtam az árral. És mennyire jól tettem!
Tarryn Fisher elképesztően bánik a szavakkal! Mélyen megérinti az olvasót, és érzelmek egész palettáját váltja ki belőle. Talán a Hopeless volt a legutolsó olyan olvasmányom, ami ennyire intenzíven hatott rám. Átéreztem mindazt, amin Olivia keresztül ment. 
Biztos vagyok benne, hogy Olivia olyan karakter lesz, akit vagy nagyon szeretni, vagy nagyon utálni fognak az olvasók, de hidegen tutira nem hagy senkit. 
Az ő személyiségénél a megértés a kulcs. Nem tökéletes lány. Élete során számtalan hibát elkövet, melyek némelyikére nincs mentség, de álszent dolog lenne azt mondani, hogy mi magunk soha nem hibáz(t)unk. A magam részéről teljesen megértettem, mit miért tesz, és az esetek jelentős részében, én sem cselekedtem volna másként... Mindezek mellett pedig fontos tudni, hogy egy sérült lányról van szó, akinek a múltja rányomta a bélyegét az egész életére. Ráadásul mindenki - beleértve saját magát is - őt hibáztatja azért a bizonyos szakításért. Én ezt egészen máshogy gondolom, de minthogy a véleményem spoileres lenne, inkább nem fejtem ki.
Maga a történet két szálon fut. Az egyik a jelen, amiben Olivia és Caleb újra megismeri egymást, találkozgatnak, valamint a lány küzd a démonaival és a vészesen fogyó idővel; a másik pedig a múlt, amiben megismerhetjük kettejük találkozásának és az együtt töltött éveinek keserédes történetét. 
Az írónő tökéletesen és tudatosan váltakoztatja a két idősíkot. A jelent mindig jókor és jó helyen szakítja meg egy kis emlékezéssel, amitől sokkal átláthatóbbá és komplexebbé válik a sztori. Közelebb kerülnek hozzánk a miértek, és amint helyükre kerülnek azok a bizonyos mozaikdarabkák, jobban megérthetjük, mi miért történt.
És hogy mit tartogat még mindezeken kívül Olivia és Caleb története? Rengeteg meglepő, nem várt fordulatot, könnyeket, fájdalmat, szenvedélyt és csalást. 

"Ki küzdene szerelem nélkül ilyen keményen?"

Nos, a fentebbi idézet, akár a szereplők jelmondata is lehetne. Ugyanis ennyi csalással, árulással, kitolással és manipulálással még nem igazán találkoztam. Szinte kivétel nélkül mindenkinek van valamilyen piszkos kis ügye, amit a szerelem nevében művel(t). 
Ennek ellenére, még ha furán is hangzik, igenis szerethető a történet. Talán épp a karakterek tökéletlensége teszi azzá. Ritka és igazán merész húzás egy író részéről az, hogy a szereplői sötétebb oldalát helyezze előtérbe. Félreértés ne essék, nem kell ördögszarvas, vasvillás, világot porrázúzós figurákra gondolni. Ők egyszerűen olyanok, mint mi. Tesznek csúnya dolgokat, de ki nem? Egyéntől függ, ki mennyire elnéző, megbocsátó ezeket illetően. Én például az egyik szereplőt sokáig szerettem, aztán kiderült róla valami, amit képtelen vagyok megbocsátani neki, akárhogy is próbálkozom. 
És a vége! Te jó ég... annyira illik a történethez, hogy az valami elképesztő! Nekem nagyot tetszett az életszerűsége. Olyanfajta érzelmet vált ki az olvasóból, ami a regény befejeztével is tovább munkálkodik az illetőben. És bár lesz még két része, én azt mondanám, tökéletesen megállná a helyét így, ahogyan véget ért.
Aki szereti a keserédes szerelemről szóló történeteket, semmiképp ne hagyja ki!


Pontszám: 5/5*
Kedvenc szereplő: Olivia
Kedvenc jelenet: sátrazós kirándulás
Negatívum: Leah, és egy irodai jelenet
Borító: 5/5




Quiet Waters Park


"- Itt nem lehet sátrazni - magyarázza -, de vannak ilyen kis építmények, amiket kiadnak. Úgy néznek ki, mint a sátrak, csak nagyobbak és fapadlójuk van."

"Csak tipire hajazó kis sátrakat láttam. A kabinok biztos hátrébb kaptak helyet, a fák között."






Nyereményjáték


Tarryn Fisher Szeress, ha hazudok is trilógiájának főszereplői szemrebbenés nélkül képesek hazudni, és megtéveszteni a világot, de a svindlerek kétes ranglistájára nem biztos, hogy felkerülhetnének. Játékunkban megismerhetitek a történelem néhány hírhedt szélhámosát, és legnagyobb átveréseiket. Megfejtésként hét nevet várunk, amelyeket kitalálhattok tetteik rövid leírásából, vagy a bejegyzések kiemelt betűinek helyes sorrendben való összeolvasásából.
(A nyereményeket a kiadó postázza kizárólag Magyarország területére.)

Mai svindler:
"A szerencsejáték és a nők izgatták leginkább, és fennen hirdette, hogy a bolondok átverése az intelligencia diadala."




Nézzetek be a turné többi állomására is

05/30 Angelika blogja - Playlist
06/01 MFKata gondolatai - Idézetek
06/03 Könyvszeretet - Miami
06/05 Kristina blogja - Dreamcast
06/07 Dreamworld - Quiet Waters Park
06/09 Zakkant olvas - Borítók & Folytatások
06/11 Kelly Lupi olvas - Trailer

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése